Otse põhisisu juurde

Vahekokkuvõte - Vietnam


(asukoht: kusagil Manila ja Banaue vahel)

Kümme päeva Vietnamis, mis oli tegelikult äärmiselt lühike aeg. Samas on juba ka mitu päeva veedetud Filipiinidel, ning vahest see on omamoodi aidanud tagasi mõelda ka Vietnamile ja seal oldud ajale, ning aidanud seda väärtustada nii, nagu ta väärib.

Ma arvan et on õige öelda, et mulle Vietnam piiritult meeldis. Ma arvan et on sama õige öelda, et Vietnam ületas kaugelt mu ootusi.

Tegelikult ei olnudki otseselt plaani Vietnamisse tulla. Plaan oli tulla Filipiinidele, kuid kunagi oli planeeritud natuke suurem reisiseltskond kui lihtsalt mina ja H, ning ülejäänud tahtsid minna Vietnamisse, ja nii ma siis selle riigi siia reisikavasse panin. Tagantjärgi oli see uskumatult õige otsus.

Raske on öelda, mis tegi Vietnamist riigi, mis mulle nii väga meeldib. Vahest oli see eelnev Aasia-kogemuse puudus. Vahest olid ootused madalad. Vahest ma lihtsalt ei näinud niiväga siinse elu teist poolt ja keskendusin üksnes mõnele aspektile Vietnamist. Ma usun kindlasti, et kauem viibides võib mu arvamus kindlasti Vietnamist muutuda, kuid mitte liiga drastiliselt, ja kindlasti mitte minu külastatud Lõuna-Vietnamist.

Kuid mis oli ikkagi see ’miski’?

Vietnam on ilus ja huvitav ja suurepärase kliimaga. Siin on sõbralikud inimesed, kaunis loodus, pikk ja kirev ajalugu, traditsioonid ja fantastiline köök. Mulle meeldis see, et ma sain suvalisel hetkel osta omale euro eest värske kookospähkli, mulle meeldisid tänaval järgi jooksvad ja ’hello’ karjuvad lapsed, külatänavate turvalisus ning kaootiline liiklus. Mind ei häirinud see, et kõik on täis inimesi, sa pole kunagi üksi, kuum ja natuke niiske kliima. Mind häiris kommunikatsioonivõimetus, kuid sellest sai ka vajadusel üle. Kõik see tegi Vietnamist suurepärase, kuid see polnud minu jaoks siiski veel ’see.’

Ma arvan, et kõige enam imponeerib Vietnami puhul see, et tegemist on riigiga, mis liigub ja elab. Ma ei kohanud siin meeleheidet, isegi mitte sügavas Mekongi külas, vaid pigem tegevust, liikumist, parendamist, sättimist, puhastamist. Siin liigutakse ja elatakse, ning selle sees olles, kas siis koos inimestega või hullumeelses liiklusvoos sa liigud koos nendega ja tead iga pooriga, et sa oled elus.

Ainuüksi selle tunde pärast tasus Vietnami minna.

Kommentaarid

Postita kommentaar